Kennissessie MDR

Kennissessie over de impact van de Medical Device Regulation (MDR).

Op 20 september 2019 hebben SOHN en NIVO gezamenlijk een kennissessie georganiseerd voor zorgaanbieders, fabrikanten, distributeurs en andere belanghebbenden. Per mei 2020 moeten alle aanbieders van medische hulpmiddelen aan de MDR voldoen. Vóór 2017 was er sprake van een richtlijn, maar inmiddels geldt de MDR als een verordening. Met andere woorden, voldoen aan de MDR is vanaf medio volgend jaar essentieel voor de continuïteit van uw bedrijfsvoering.

Tijdens deze kennissessie zijn zowel de theoretische kant als de praktische kant van de MDR belicht. Men is in twee uur bijgepraat door deskundige sprekers en er is ruimte geweest voor het stellen van vragen. Na afloop is achtergrondinformatie per e-mail verspreid. De vragen zijn beschikbaar in een veel gestelde document. De bijeenkomst is door 55 deelnemers bezocht. Deelname was op basis van inschrijving à €50.

• Datum: 20 september 2019
  • Locatie: Van der Valk Houten Hoofdveste 25, Houten
  • Kosten: € 50 per persoon

20 september

15:00 uur
Opening door NIVO
15:10 uur
Wat verandert er onder de MDR BRT-Advies
15:40 uur
De MDR vanuit een beleidsperspectief Ministerie van VWS
16:00 uur
Slimme keuzes binnen de MDR OIM Orthopedie
16:20 uur
Hoe gaan internationale bedrijven met de MDR om? Össur Europe B.V.
16:40 uur
Vragenronde
17:00 uur
Borrel

Deze kennissessie wordt georganiseerd door Stichting Orthopedische Hulpmiddelenzorg Nederland (SOHN) en de Nederlandse Industrie voor Orthopedietechniek (NIVO).

13 november 2019

Kijk naar onze laatste nieuwsbrief over MDR onderaan iedere pagina van deze site: veelgestelde vragen naar aanleiding van de verordening medische hulpmiddelen vanaf 27 mei 2020!

14 november 2019

https://mtintegraal.nl/artikelen/826/mdr-feiten-en-fabelsEen handige link naar informatie voor iedere organisatie die de MDR implementeert!

Event foto's